Parc de la Ciutadela #Barcelona La Ribera

18:22

Kolejne urocze miejsce na mapie Barcelony. Parc de la Ciutadela to oaza zieleni i spokoju, gdzie można spędzić mile dzień, spacerując, biegając lub po prostu odpoczywając czytając książkę w cieniu drzew i palm. Również i tutaj dla znajdzie się kilka muzeów do odwiedzenia. To w tej okolicy znajduje się siedziba słynnego Muzeum Picassa oraz zaczyna się bulwar prowadzący z La Ribery przez Port Vell i La Barcelonety do plaż położonych po obu stronach Port Olimpic.

Do parku warto wejść od strony Arc de Triomf. Jest to Łuk Triumfalny stojący poza parkiem, pośrodku Passeig de Lluis Companys. Od łuku po główne wejście do parku rozciąga się cudowna aleja, gdzie po obu stronach rośnie mnóstwo palm, co prawda nie byłam w Los Angeles, ale przemierzając aleję, czułam się jak w Hollywood.
Sam Parc de la Ciutadela zajmujący prawie całą wschodnią część dzielnicy to idealne miejsce na odpoczynek gdzie nad głowami fruwają kolorowe papugi, są też tutaj żółwie, które od czasu do czasu można dostrzec przy jeziorku Estany. Istnieje również możliwość wypożyczenia sobie małej łódeczki i przepłynięcia tego nie wielkiego, ale uroczego jeziorka. Dla wielu atrakcją jest również atrapa mamuta, przy którym ponoć trzeba sobie zrobić zdjęcie - ja nie zrobiłam. Oprócz samego parku zaraz nie opodal znajduje się tutaj barcelońskie ZOO, Parc Zoologic, które cieszy się wielką popularnością.
Jednak najbardziej atrakcyjnym i widowiskowym elementem parku, cieszącym się największym zainteresowaniem jest Cascada , neobarokowa fontanna, która była jednym z pierwszych ważnych projektów w tym obszarze. I w tym punkcie zakończę moją barcelońską przygodę i zarówno hiszpański miesiąc na blogu. Miło mi jest podzielić się z Wami moimi wrażeniami oraz zdjęciami. Mam nadzieję, że udało mi się chociaż trochę zachęcić Was do odwiedzenia tej kulturowej mekki jaką jest stolica Katalonii. Ja tam jeszcze napewno kiedyś wrócę, ponieważ jeszcze nie wszystko odkryłam i nie wszystko zwiedziłam, warto sobie coś zostawić na kolejny raz. A jakie Wy polecilibyście miejsca w Hiszpanii, które warto zobaczyć? A może całkiem w innej części Europy?

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe