Świąteczne tradycje!

13:22

Ten kto mnie śledzi na Instagramie ten wie, że uwielbiam Święta Bożego Narodzenia. Już we wcześniejszych wpisach pisałam o tym za co lubię ten przedświąteczny czas. Pomimo tego, że żadna ze mnie kucharka i raczej daleko mi do perfekcyjnej pani domu, pieczenie świątecznych pierników należy do jednej z moich ulubionych tradycji. Tradycja ta zagościła jednak u mnie nie tak dawno, może jakieś 4 lata temu, do tego czasu jeszcze większy był ze mnie leń. Teraz nie wyobrażam sobie, żeby nie upiec chociażby jednej blachy pierników słuchając przy tym świątecznych amerykańskich (bo te kiczowate najbardziej lubię) utworów.

Co roku piekę wg conajmniej dwóch różnych przepisów, które wyszukuję sobie w blogosferze, tym razem upiekłam tylko według jednego przepisu, a mianowicie tego od Zosi z Make Cooking Easier na krucze pierniczki z przyprawami korzennymi i otartą skórką z mandarynki:
SKŁAD: 100 g masła, 75 g brązowego cukru, 1 łyżka miodu płynnego, 1 roztrzepane jajko, 200 g mąki, 1 łyżka mielonego cynamonu, otarta skórka mandarynki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia.
Jest to przepis na około 15 - 18 pierniczków, ja zrobiłam podwójny żeby wyszło więcej. Dodatkowo dodałam jeszcze przyprawy do piernika oraz świeżej wanilii z burbonem. Porcję ciasta podzieliłam na dwie i do drugiej dodałam jeszcze dwie łyżki gorzkiego kakao.
Do dekoracji użyłam masy cukrowej w kolorze białym, którą po rozwałkowaniu wycinałam tymi samymi formami co pierniczki oraz lukru zrobionego wg. standardowej recepty, a mianowicie ubite białko plus szklanka cukru pudru. Dodatkowo jak co roku kupiłam różnego rodzaju posypki oraz pisaki. Na rynku jest ogromny wybór w zależności od upodobania. Ja po raz kolejny postawiłam na biel, moją ulubioną zresztą oraz różnokolorowe posypki. Pierniczki wyszły pyszne, a z dnia na dzień są coraz smaczniejsze. Zobaczcie sami jak wyszły.
Teraz nie pozostaje nic, jak tylko usiąść pod ciepłym kocem z kubkiem gorącego kakao i do tego domowej roboty pierniczki... Pycha! Właśnie za takie chwile uwielbiam ten przedświąteczny czas. A jakie są Wasze ulubione świąteczne tradycje? Pierniki upieczone? Może podzielicie się swoimi receptami? Za rok napewno będę chciała wypróbować inny przepis. Pozdrawiam i spokojnych tych ostatnich dni przed świętami Wam życzę.

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe