November Rain? Nic mylnego #Hello November

19:30

Listopad zazwyczaj kojarzy nam się z deszczową aurą, krótkim dniem oraz zimnem. W tym roku jednak 1 dzień listopada powitał nas w Monachium błękitnym niebiem, słońcem oraz temperaturą ok. 18 stopni. Pogoda marzenie! Listopadzie mam nadzieję, że będziesz w tym roku łaskawy i zaskoczysz nas jeszcze nie raz słoneczną aurą. Nie byłabym sobą gdybym nie wykorzystała tej bajecznej pogodzie. W tym roku niestety nie mogłam być z moimi bliskimi na grobach ze względów zawodowych, dlatego wykorzystałam ten dzień i długo się nie zastanawiając wsiedliśmy w auto i wybraliśmy się w Alpy. Nie ma piękniejszej pory roku aniżeli jesień w górach. Te wszystkie kolory, które w słońcu przyprawiają o zawrót głowy, a aparat aż się prosi aby ten piękny krajobraz uchwycić w obiektywie. A więc listopad przywitaliśmy w Garmisch-Partenkirchen nad jeziorem Eibsee z widokiem na najwyższy szczyt Alp Bawarskich jakim jest Zugspitze 2.962 m n.p.m!

Tym razem nie mieliśmy na celu zdobycia szczytu, ale jest to w planach na kolejny rok, choć nie ukrywam, że trasa mnie trochę przeraża, byłam na szczycie kilka lat temu, ale wjeżdżałam kolejką. Celem był spacer nad jeziorem Eibsee, trasa zalicza się do średnich chociaż dla mnie był to zielony bardzo łatwy szlak. Trasa jest długa na 7,1 km i obejście jej zajmuje ok. 1 godziny 45 minut, nam zajęło dłużej ponieważ nie śpieszyliśmy się, zjedliśmy sobie drugie śniadanie na jednej z plaż w okół jeziora, poza tym widoki były tak cudne, że co chwile zatrzymywałam się i szukałam idealnych kadrów do zdjęć.
Na naszą wędrówkę wybrałam wygodny strój, czyli moje ulubione dżinsy, niezastąpione adidasy, które sprawdziły się już podczas nie jednego zwiedzania i są mega wygodne i idealna na długie wyprawy. Do tego wygodna koszula w modną znowu w tym sezonie kratę, oraz kurtka, która mam już kilka sezonów i uwielbiam ją szczególnie za jej oryginalny kolor no i za to, że jet ciepła, podczas tego wypadu aż za ciepła, pogoda naprawdę nam dopisała. Zabrałam również mój nowy plecak, do którego mogłam zapakować wszystkie niezbędne podczas wyprawy w góry rzeczy, a mianowicie APARAT, dodatkowy ciepły sweter, ponieważ pogoda w górach potrafi się zmienić w ciągu kilku minut, naturalnie woda, mini apteczka oraz drugie śniadanie i przekąski. Zakup plecaka okazał się strzałem w dziesiątke, idealny na wyprawy górskie, ledwo czułam, że coś mam na plecach. Już nie mogę się doczekać kolejnego wiosenno - letniego sezonu i tych wszystkich wypraw wysoko górskich.
Monachium od Garmisch Partenkirchen dzieli ok 76 km. trzeba się jednak liczyć, że podróż zajmie ok. 1,5 godziny jak nie dłużej, jeszcze nie zdarzyło nam się aby nie stać przed wjazdem do miasta w korku. Zwłaszcza w weekendy oraz dni wolne od pracy, przy tak pięknej pogodzie prawie połowę monachijczyków wyjeżdża poza miasto cieszyć się pięknymi widokami oraz spokojem. Wjeżdżając do Garmisch kierujemy się w kierunku Grainau/ Eibsee/ Zugspitze Bahn w mieście jest wszystko świetnie oznakowane, także bez żadnych problemów każdy trafi. Dojeżdżamy prawie pod samo jezioro Eibsee, gdzie znajdują się parkingi i bez problemu możemy tam zostawić samochód, parkingi oczywiście jak wszystko w Niemczech są płatne. Zaraz obok znajduję się Seilbahn Zugspitze, czyli kolejka linowa, która zawiezie nas na sam szczyt Alp bawarskich, polecam zdecydowanie! Widoki zapierają dech w piersiach, a sam wjazd również robi ogromne wrażenie, zwłaszcza jak kolejka już przy końcu wjeżdża dosłownie w pionie, a raczej zostaje wciągnięta. Co prawda bilety nie należą do najtańszych bo kosztują aż 53 EUR, ale naprawdę warto wydać te pieniądze, widoki nie codzienne. Trasa do jeziora również jest dobrze oznaczona i możemy je obejść z obydwóch stron. Polecam spacer w okół Eibsee, ponieważ przy słonecznej pogodzie możemy podziwiać panoramę Alp, która z każdej strony jeziora prezentuje się inaczej i równie zjawiskowo. Za każdym razem jak tam jestem zachwycam się na nowo tymi widokami! Kocham góry równie jak i morze, chyba nawet góry troszeczkę bardziej ponieważ o każdej porze roku dają gwarancje niezastąpionych przeżyć oraz widoków. Zapraszam Was na obszerną foto relację! A Wy wolicie góry czy morze?

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe