Gdzie na długi weekend? PART IV Saint Tropez

11:59

To już ostatni wpis z Lazurowego Wybrzeża, tym razem krótko o St. Tropez, które słynie z filmu "I Bóg stworzył kobietę" w głównej roli z Brigitte Bardot oraz z serii filmów z francuskimi żandarmami z Saint Tropez ze słynnym Louis de Funes. Kto z Was kojarzy te filmy to może się spodziewać, że po przybyciu do tego cudownego miejsca poczuje ten niesamowity klimat z lat 60-tych i 70-tych. Nie było mnie w tych czasach jeszcze na świecie, ale jestem miłośniczką starych filmów oraz historii, uwielbiam zwiedzać miejsca z historią i piękną starą architekturą, które mają w sobie pewną tajemniczość, która właśnie tak bardzo mnie fascynuję!

W Saint Tropez spędziłam tylko jeden dzień i niestety w tym dniu pomimo iż był to środek sierpnia pogoda nam nie dopisała, ale i tak od razu to miejsce mnie zauroczyło. Miasteczko jest nie wielkie, tworzą je stare kamieniczki, ale za to jak piękne i urokliwe. Cała zabudowa pochodzi z okresu średniowiecza, a małe, wąskie uliczki wręcz zachwycają. W mieście znajduję się rownież niewielki malowniczy port, do którego latem przypływają jedne z największych jachtów na Lazurowym Wybrzeżu, a w nich znane z całego świata osobistości. Tak, St.Tropez to zdecydowanie Perła Lazurowego Wybrzeża i ulubione miejsce wielu celebrytów na spędzenie cudownych wakacji.
Centrum miasta do główny deptak przy porcie, gdzie znajdują się restauracje oraz bary z ogródkami, które zapewniają nam posiłek z widokiem prosto na morze. Znajduję się tutaj rownież wiele sklepów znanych marek i trzeba tu wspomnieć iż ceny w tym mieście są naprawdę wygórowane, także wybierając St. Tropez za miejsce spędzenia wakacji musimy się liczyć z dosyć wysokimi kosztami, szczególnie w okresie letnim gdzie sezon tutaj kwitnie, a turystów nie brakuje.
Przyjeżdżając do St. Tropez nie mieliśmy, żadnego konkretnego planu zwiedzania, jak wiele miejsc, które już zwiedziliśmy postanowiliśmy je zobaczyć spontanicznie. Nie ma nic lepszego niż po prostu zatracić się w nieznanym miejscu! Uwielbiam ten rodzaj zwiedzania ponieważ zawsze znajdę coś o czym w przewodnikach turystycznych nie przeczytamy, przede wszystkim codzienność, nieznaną kulturę, to jak żyją ludzie w odległych regionach Europy!
Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam Wam region Lazurowego Wybrzeża i zachęciłam Was do wybrania tego naprawdę cudownego miejsca na spędzenie nie zapomnianych wakacji! W swoich wpisach pokazałam Wam jedne z najbardziej znanych i kojarzonych miejsc na Francuskiej Riwierze, ale wybierając się tam na dłużej można zobaczyć o wiele więcej. Region ten jest pełen atrakcyjnych miejsc, miast i miasteczek bogatych w ciekawą historię oraz kulturę. Polecam Wam stronę www.lazurowyprzewodnik.pl ,na której znajdziecie wiele cennych informacji oraz relacji i również ofert turystycznych. A jakie miejsca na długi weekend lub wakacje Wy byście polecili? Czekam na Wasze propozycje, może Wy mnie natchniecie gdzie w tym roku mogłabym spędzić urlop... wciąż szukam inspiracji. Pozdrawiam i przyjemnej niedzieli Kochani!

You Might Also Like

0 komentarze

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe